• w-facebook

Strikkeverket

 3440 Røyken

Buskerud, Norway

Kontakt oss på e-post: kundeservice@strikkeverket.no

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon

Frakt og levering

September 23, 2018

Våre pakker sendes med Helthjem, Postnord eller Bring. Primært leveres pakken på din dør eller i postkasse med SMS-varsel om at pakken nå er levert. Vårt ansvar for pakken slutter når den er kvittert ut som levert til vår godsleverandør.

 

Fraktbeløpet er fra kr. 49,- (inkl. mva.) for pakker levert på døren. Pakker som hentes på nærmeste utleveringssted koster 98,-. Dersom du handler for mer enn kr. 1 200,- sender vi deg varen fraktfritt. 

 

Dersom du ønsker å hente pakken på nærmeste utleveringssted må du huske å krysse av for dette valget før du sjekker ut din bestilling. Dersom du ikke gjør dette vil pakken bli lagt foran døren din og transportør sender deg SMS om at nå er varen levert på døren. Det er da mottakers ansvar å sørge for sikring av pakken etter at den er utlevert til døren/postkassen din. Dersom den ikke hentes inn umiddelbart og pakken evt. skulle bli borte er pakken regnet som levert fra Strikkeverkets og transportørens side.

Pakker kan stjeles fra postkasser, utenfor døren eller mens den står opplastet under transport. Strikkeverket AS erstatter ikke stjålet/tapt gods. Det er i slike tilfeller en sak mellom transportør og mottaker. Du skal derfor kontakte deres kundeservice direkte om det er feil eller mangler ved sending.

 

Varer vi har på lager sendes normalt fra oss innen 1-3 virkedager, frakttid kommer i tillegg, normal 1-2 dager. 

 

Dersom noen av varene du bestiller er utsolgt fra vårt lager, eller at leveransen inn til oss er forsinket fra vår leverandør, vil leveringstiden forsinkes. Strikkeverket har ikke ansvar når det er utenfor vår kontroll. Strikkeverket vil holde kontakt med deg for nærmere avtale dersom dette skulle skje.

 

Hvis Strikkeverket ikke klarer å levere varen(e) innen normal tid, har du rett til å heve kjøpet uten kostnad. Dersom kjøpet heves, tilbakebetaler vi kjøpsbeløpet (inkl. evt. frakt) innen 14 dager fra vi mottar henvendelsen.

 

Det er godsleverandør og ditt lokale utleveringssted som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. De er avhengige at ditt mobilnummer og e-post for varsling. De sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente pakken. Dersom du fortsatt ikke henter pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede pakker vil du blir belastet et gebyr på kr 200,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes ikke av angreretten.

 

Strikkeverket AS kan ikke svare for feil og mangler hos transportør eller lokalt utleveringssted. Vi vil likevel gjøre vårt beste for å bistå og løse evt. utfordringer. ta kontakt med oss på kundeservice@strikkeverket.no

Retur og bytte

September 23, 2018

Bytte- og returrett er i henhold til angrerettloven. Du har derfor full retur- og bytterett i 14 dager fra og med den dagen du mottar varen, forutsatt at varen ikke er brukt og at de returneres uskadet i original emballasje. Forsegling må ikke være brutt.

 

Det er kunden som betaler returporto ved retur og bytte. Dersom varen derimot er en feilleveranse eller har feil og skader, vil Strikkeverket erstatte deg for returporto.  

Så snart vi har mottatt varen og godkjent returen, krediterer vi til din konto hele summen du har betalt for varen.

Benytt vedlagte angrerettskjema ved bytte- og retur, og fyll ut navn, adresse, ordrenummer, samt det kontonummer du vil ha tilgodehavende på. Vi setter også pris på om du fyller ut årsaken til at du ønsker å returnere varen.

Har du returnert varen for å bytte den i en annen vare fra vår nettbutikk, bestiller du ønsket ny vare på vanlig måte i nettbutikken.

Please reload